Cat Paw Print

12 Ağustos 2014 Salı

Kedisever Karamazov Kardeşleri Okumayı Neden İstemiyor?

Malum yaz ödevi kitaplarımız var ve yazın kitap okumak elbette ki çok hoş bir şey ama kitaplar dünya edebiyatından olunca... Roman okumaktan genel anlamda haz etmem, gevur romanı okumakla hiç aram olmaz, hele de bu roman 1025 sayfa ise :O Her neyse yine de hocalarımızın hatrı uğruna aldım kitabı ve doğrusu 115 sayfa da okudum. Şükürler olsun diyeceğim şu ana kadar hiç müstehcenlikle karşılaşmadık ama bir yanım isyan ediyor zira kitabın ana iki konusu şehvetler ve kilise. Deniyor ki bu kitap insan davranışını çok iyi inceliyormuş doğrusunu söylemek gerekirse ben baba katilleri şehvet esirlerine "insan" diyebileceğimden çok emin değilim. İnsanlıktan çıkarmasak da beşerin analizini bu "aykırı"lar üzerinden yapmanın büyük bir zulüm olduğuna inanıyorum. Acaba bu mevzuların bizim hayatımızla uzaktan yakından ne tür bir ilgisi var diye sorguluyor ve hiçbir zaman hiçbir yakınlığımız (onları anlayacak düzede dahi) olmaz inşallah diye dua ediyorum. Dostoyevski'ye lafım yok ne edebiyattan eleştirecek gibi anlarım ne küçümsemek huyumdur ne de bu kitabın yazılmasının "o" şartlar altında yanlış olduğunu iddia edecek kanıtım var, ve lakin adım gibi biliyorum ki müslümanların insan davranış kaynağı ve dinin hayattaki yerini gösterecek çok çok çok daha evla kaynakları var Dostoyevski'den. 1025 sayfayı hayatımızla bağı olmayan bir "roman"a vermenin bende zaman israfı hissi uyandırması bir yana, asırlar öncesinde, bir gavur kolunun karanlık ruh dünyasına ve günahkarlıklarına şahit olmak istediğimi de sanmıyorum. Bu kitap bize yabancı ve yabancı kalmalı, orjinal eserlerin herdaim çevirilerden daha iyi edebiyat kaynakları olduğuna inanmışımdır üstelik. Şahsi görüşüm; Dostoyevski'yi iç dünyası ve okumayı isteyen kardeşlerimle başbaşa bırakmanın doğru olacağı yönünde. Kimsenin okumasına bir şey demem farklı konumdakiler farklı düşüncedekiler farklı şeyler elde edebilirler belki bu kitaptan bilemem ama bana göre değil. Son olarak: yav 1025 sayfalık bir kitap okuyacaksam karamazov kardeşler okuyacağıma gider ihya-i Ulumiddinle haşır neşir olurumm daha hayırlı olur :)
. Esselam

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder